Til Christian: IV – i skyggen

26 Sep

SKYGGEN AF DINE ØJNE

Hver gang mine tanker flyder
dukker du op som en tilstand
en bevægelsen i verden
en lyd i mørket
et øjeblik
den skygge som går forud for mig
sandet i ørkenen skinner
er det dine øjne?
i en pause mellem hendes
anden og tredje orgasme
er du en usynlig ånd?
ikke et trekantsdrama jeg havde set for mig
du forsvinder
kommer og går
et lys der brænder
omflakkende vagabond i vinterens kulde
en vind med let og styrke
det er måske mine egne øjne
en utilsigtet tilsnigelse af tvivl
frygten for at være alene
kan jeg fortsætte herfra?
uden et menneske ved siden af
tæt på og langt væk

 

 

Leave a Reply

