Maria på gennemrejse

8 Oct

Han sidder og kigger på mig i toget. Måske synes han, at jeg er smuk. Det er jeg vel også. Det er uforløst. Det er mig, der kigger på ham. Jeg kan ikke lade være. Han er smuk, men det er ikke derfor. Vi er som en spejling af hinandens nysgerrighed. Det fortsætter længe på den måde. Det er svært at holde op. Jeg vil gerne have, at han lade være med at kigge på mig. Det gør mig forlegen. Jeg føler hans hånd i min. Hans skægstubbe kradser mod min kind. Toget standser, og han står af. Han siger noget til mig. Jeg er stadigvæk midt i en drøm, og jeg når slet ikke at gengælde hans gestus.

 

Ind imellem lader jeg en ven eller en veninde skrive på min blog. Denne tekst er venligt skrevet af Maria Izuel. Hun er af baskisk oprindelse, men hun har rejst meget rundt i verden og været bosat i mange forskellige storbyer. For en kort bemærkning er hun tilbage i Berlin efter ikke at have været her i lang tid. Som så ofte før møder jeg hende tilfældigt på gaden.

Leave a Reply

