Weekly Poetry – uge 35

2 Sep

dragon-34167_1280

35:

Mellem kontinenter
hun fortalte at hun følte en samhørighed
selvom de boede flere tusinde kilometer væk
jeg forstår ikke hvad hun mener.

Måske har jeg aldrig haft den følelse
mænd der går i anderledes tøj vil helst være alene
tanken om Europa frastøder mig
skulle jeg være en mand?
kun et menneske forstår hvad jeg siger.

Hun taler om dem hun sammenligner sig med
de er venlig og elskværdige
ydmyge og bløde
jeg giver hende ret
alle de afrikanske mænd jeg kender
vi venter på at det skal ske.

Jeg er ikke hverken her eller der
den måde jeg bliver tiltalt på
det kan ikke være mig
vi er altid på vej til et sted
jeg er faret vild
i mine egne spørgsmål
om varme og kulde.

 

 

Leave a Reply

