Weekly Poetry – uge 30

29 Jul

30:

Jeg er ikke død
havde ellers vænnet mig til tanken
hverken livet eller døden synes at gøre særligt indtryk på mig
det er med den samme stilfærdige ugidelighed jeg vågner om morgenen
er det her at floden deler sig?

Der er ikke noget i min mave som ikke bør være der
sagt som havde jeg taget beroligende medicin
jeg er lysvågen
tarmenes indhold udtømmes stykke for stykke
en serpentinervej af bløde og kringlende svingninger.

Der har været en bulldozer i mit indre mørke
sand og jord bliver skubbet i alle retninger
afsløringer af små og store sten
guld og diamanter ligger gemt i andre hulrum.

 

 

Leave a Reply

