Weekly Poetry – uge 29

22 Jul

29:

Du tror at du kan forstå det på et øjeblik
som ellers tager et helt liv at komme på sporet af.

I kommer brasende og overfuser mig i det allerhelligste
på en enkel eftermiddag mener I at opleve mere end mig
I jagten den næste intimitet
men inden den indtræffer
er I allerede bulder og torden.

Jeg forstår ikke noget
og gør mig ingen illusioner om at opnå berømmelse
men når jeg stirrer ind i stenvæggen
forenes mine øjne med et forunderligt mønster
som jeg ikke har set før.

Enhver kunne have skjulte drømme
i murens dybe sprækker
som end ikke vinden har adgang til.

Jeg kunne have set lignende strukturer
dannet af magiske guldtråde
oppe under taget
i ly af vinterens trommeregn.

Men det er du og jeg
her er vi forenede som dråber i vandet
solen går ned
fugten driver
min fødder på flisernes klæbrige overflade
og mine øjne hviler mod en åbning i muren.

 

 

Leave a Reply

