Weekly Poetry – uge 23

10 Jun

23:

Der hænger noget ud af mit røvhul
men det smitter ikke af på de andre
det er helt gennemsigtigt
og kan ikke ses med det blotte øje
en tung glinsende slim.

Måske er det straffen for alt det jeg tidligere har bedrevet
hvor meget skidt og lort har der ikke flydt fra mine læber i årenes løb
sådan går det når galskaben flyder ovenpå
vi er alle skyld i det ubehag som fylder horisonten
solen står højt på himlen
men den har en mærkelig brunlig farve
helt unormalt for årstiden.

Der er ingen tvivl om min kritiske tilstand
jeg må vente på bedre tider
det er som om alting står stille
når ikke engang kanalen for almindeligt afløb fungerer
alle lukker sig om sig selv
ensomhed drives til det yderste
ingen kommer ind
vi lægger os blødt på møddingen bag den gamle slægtsgård
og synker dybere ned
vandstanden stiger
det bløde guld omfavner mig
men jeg knækker endnu et halmstrå.

 

 

Leave a Reply

