Weekly Poetry – uge 5

5 Feb

5

Hvis du bruger din krop
må du altid bevæge den
på sammen måde
som de intellektuelle
må tale altid

Jeg så hende sidde bag podiet
hun nærmest skreg i vildensky for opmærksomhed
intet hun sagde trængte ind

Bagefter tænkte jeg mig om
jeg måtte gå
i vandet
det var ikke muligt at sidde
helt stille på en stol

Foran lå min veninde
og krøb sammen
utallige steder
mellem Amsterdam og Oslo
var hun blevet voldtaget
med dansen
som det højere formål

Præcist ligesådan
var jeg flænset op
inde i universitetets korridorer
udelukket
fra auditorium efter auditorium
huden sad i laser

Endelig forstod jeg som hun
at forlade den gruvækkende tryghed
hver sit sted
lemlæstet til døde
slæber vi os
mellem to torturkamre
ser friheden
i den andens fængsel
midtvejs
indser vi
at tage fejl

(2012)

Leave a Reply

