Weekly Poetry – uge 1

8 Jan

1:

Hendes hår er langt smukkere end jeg troede
jeg kunne ikke gøre mig forestillinger om dets længde

Hvordan kunne jeg det?

Det er først nu jeg ser det i dets fulde udstrækning
ellers har det altid været sat op

Når hun taler er jeg altid meget koncentreret om hvad hun siger
men jo længere tid der går des mere forskydes min opmærksomhed
mine øjne hviler på hendes mund
som er det mest bevægende jeg har set

De meget smalle læber
et stærkt afgrænset område af hendes ansigt

Jeg er i stand til at forstå præcist hvad hun mener

Deres smukke antydning af klang

Har jeg nogensinde været så optaget af en kvindes mund?

Jeg har været alt for ivrig efter at kysse deres læber
og lade mine øjne være lukkede
så jeg kunne mærke min egen nydelse

Hvem siger det er den rigtige måde at elske på?

Hun sidder ved siden af mig
og taler om noget jeg allerede kender til

Jeg kan læne mig tilbage

Hører jeg efter?

Lyden af de ord hun udtaler

Ved jeg hvad jeg går ind til?

Jeg lover mig selv at næste gang vi ses
vil jeg kysse hendes mund
som jeg ellers kun har nærmet mig på afstand

Leave a Reply

