Kuldegysninger

10 Feb

Søvnen beskytter mig mod
helvedes ild og andre trusler
Her i drømmenes vedholdende favntag
kan jeg endelig finde hvile
Allerede før jeg vågner
står noget og banker på sengekanten
at det er min egen seng jeg befinder i
er langt fra sikkert
Det er truslen om endnu en hverdag
og lysets insisterende logistik
tilrettelagte rytme
og mange andre meningsløse opgaver

Min næste udgivelse vil bestå af en samling postkort kaldet Vinterdrømme. Hvert med sit eget digt på forsiden. Du kan hænge dem op på væggen eller sende dem rundt i verden + en papyrusrulle med kyniske opråb i vinterens kulde. Rullen kan placeres et centralt sted, sammenrullet i et glas eller ophængt på væggen, så du ved, hvad du går ind til, når du åbner din dør.

Leave a Reply

