Smertens stilfærdige ankomst

20 Jan

Jeg føler smerten
før den opstår.
Her er ingenting
ingen vibration fra vinden
kun en stærk skygge
under huden.
Jeg er ikke bange
min krop er helt uberørt
ingen trusler om overgreb
skindet over huden er fin.
Nattens mareridt
fortæller om brændte hænder
forslåede kroppe
døde mænd og kvinder i mørke gader.
Om dagen mærker jeg natten
den har valgt mig som sit sendebud
jeg må gennemleve den rædsel
som senere vil komme
uden at vide hvad det er.
I en uhyggelig drøm
er smerten identisk
med saften fra min krop.

P1040362

Silent arrival of pain

I feel the pain
before it reaches me.
Here is nothing
no movement from the wind
only dark shadows
and unease in my flesh.
I am not scared
my body remain untouched
no threats of violencethe skin has no scratches.
Dark nightmares
tell stories of burning hands
beaten bodies
dead men and women in empty alleys.
In daylight I feel the darkness
it has chosen me as messenger
I must live the horror
yet to come
without knowledge of its shape.
In  a terrible dream
the pain becomes identical
with the fluids of my body.

Leave a Reply

