Godt Nytår

2 Jan

Jeg har redigeret sidste års julekalender. Nogle af digtene passer ikke godt ind i sammenhængen. De refererer for specifikt til diskussioner i nyhedsmedier lige på det tidspunkt de er skrevet. Min hensigt er at udgive en dobbelt e-bog bestående af de sidste 2 års julekalendere.

Digtet fra den 4. december er således skrevet om. I er meget velkommen til at kommentere her eller andre steder – gerne med alternative forslag, fx er der noget galt med sidste verselinje.

Vi er alle døde
blod løber som blødt sand
den vrede dreng råber
vores anstrengelser er krusninger på overfladen

P1040345

Alternativ til sidste vers kunne være:
“vores anstrengelser er tilfældige udsving i overhalingsbanen”

Planen her i det nye år er, at jeg mindst én gang om ugen at have en update med et digt eller en anden slags tekst. I er hver eneste gang inviteret til at digte med. Jeg lover, at jeg inddrager og krediterer.

Litteratur og al anden kunst er en kollektiv proces. En aktivitet jeg og mange andre udfører med glæde uden betaling. Sproget, dets udvikling og fortsatte eksistens samt menneskers adgang til at bruge det skal være som frisk luft og rent vand – altid tilgængelig for alle.

Det oprindelige digt fra den 4. december:

Breivik er død
Knausgård er blød
Hassan er bare virkelig vred
for sproget er de middelmådige krusninger på overfladen

Leave a Reply

