Meningen med livet

11 Apr

Jeg er jo ikke her for at gøre en forskel – intet ville ligge mig mere fjernt. Godt nok har jeg et motto om, at hvis man ikke gør en forskel, så er det bedre ikke at gøre noget som helst.

MEN det er ikke et spørgsmål om enten, eller – jeg kan kun være den jeg er. Jeg er ikke en anden. Måske er jeg heller ikke ligefrem MIG SELV, men jeg gør hvad jeg gør.

Vi er ikke det samme menneske. Alligevel forfalder vi til at tro, at vi har noget til fælles. Det er den livsløgn, som er påkrævet for ikke at gå til grunde. De billeder vi tager af hinanden er en gestus – ikke en genkendelsens glæde.

Sådan tror vi livet giver mening.

Leave a Reply

